O doradztwie

Gwarantowana jakość – doradztwo podatkowe

Przepisy podatkowe są skomplikowane, niejednoznaczne i często ulegają zmianom. Dobra w nich orientacja i umiejętność wykorzystania może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Także ze względu na rosnące związki biznesowe rodzimych przedsiębiorstw z firmami z Unii Europejskiej i prawo unijne, które w wielu przypadkach może służyć przedsiębiorcom jako istotny argument w sporach z organami podatkowymi.

Podobnie jest, jeśli chodzi o podatki osobiste, które każdy obywatel Polski płaci od 1989 roku.

Nie chodzi o to, by naginać prawo, ale by z niego świadomie korzystać

Pomocą w tym służy doradca podatkowy. Ten wolny zawód zaufania publicznego został powołany specjalna ustawą z początkiem 1997 roku. Zgodnie z tą ustawą, wykonywać go mogą tylko osoby lub podmioty do tego uprawnione. Wykonywanie zawodu doradcy podatkowego bez uprawnień jest zabronione.

Jakość usług doradcy podatkowego gwarantują:

• obowiązek zdania egzaminu państwowego,
  • obowiązek stałego podnoszenia kwalifikacji i
  • obowiązek przestrzegania Kodeksu etyki, przyjętego przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych.

Gwarancje te zyskały na znaczeniu wraz z uwolnieniem zawodu księgowego, który obecnie nie musi już uzyskiwać certyfikatu Ministerstwa Finansów – biuro rachunkowe prowadzić dziś może niemal każdy.

Tym, którym zależy na prawdziwie profesjonalnych usługach doradztwa podatkowego i biura rachunkowego, w Sosnowcu, Gliwicach lub Katowicach polecamy naszą Kancelarię.